divendres, 25 de febrer del 2011

Les primeres orquídies de la temporada

En previsió de trobar les meves flors silvestres preferides, vaig sortir amb la meva càmera i el Tamron 90mm f2, 8, que és difícil de dominar i sense trípode, t'has d'oblidar de fer alguna foto mig decent. Per trípode vaig fer servir el bean bag i un Kimbo per poder tirar-me a terra. Vaig tenir sort, en vaig trobar qualquna.


No sé molt bé si és cert que són les primeres, supòs que , perquè fins ara el fred ha estat ben aferrat a terra. Per a mi si que són les primeres d'aquest any. Quina alegria al trobar-les, caminant mirant el terra i de sobte ... una, la primera, la Ophrys fusca o semblant. Mosques negres.


Ophrys fusca (en mallorquí és diuen mosques negres)


Després vaig trobar unes Himantoglossum, precioses, hi havia uns quants peus, a prop els uns dels altres, alguns ni tan sols tenien desenvolupades les flors, només uns pocs capolls.



 Himantoglossum robertianum (mosques blanques)


Les longicornus tampoc abundaven, només per deixar testimoni, en vaig trobar dos rodals i res més.
Espero que d'aquí a uns dies podré trobar-ne moltes, moltes més.



 
Els desenfocaments que dóna aquest objectiu són espectaculars. En cap cas he canviat el fons. 
Vos deix dos enllaços a dues estupendes pàgines: el web del Botànic de Sóller, on he fet algun taller d'orquídies i una altra web d'orquídies de la mediterrània.

 http://www.florasilvestre.es/mediterranea/Orquideas.htm


http://www.jardibotanicdesoller.org/ca/jbs.php

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Els teus comentaris donen vida al meu bloc.